ניוזלטר מאי 2019

מספר 15

 
 

לראשונה בישראל, מדברים על כרייה עירונית

 
 
 

כיף שהגעתםן למפגש השלישי שהתקיים ב- 21.5 ביוזמת הפורום שלנו לחדשנות בחומרי גלם לענף הבנייה והתשתיות (IRMI) שאירח את ד"ר תומר פישמן מהמרכז הבינתחומי הרצליה במסגרת פעילות קהילת ConTech בישראל. שמחתם אותנו עם התגובות החמות והמפרגנות שלכם.

 

במפגש השתתפו עשרות רבות מרחבי הארץ כולל: אדריכלים, מעצבים, קבלני תשתיות ומבנים, מנהלי קהילות ערים חכמות, נציגי משרדי ממשלה ורשויות.

במפגש אירחנו את ד״ר תומר פישמן מהמרכז הבינתחומי הרצליה - מומחה עולמי לכרייה אורבנית ולאחר מכן קיימנו פאנל בהשתתפות דוד אסף ומורן בוגנים-גולד ממשרד הכלכלה, אדריכל רוני דניאל מהמועצה הישראלית לבנייה ירוקה, ד״ר משה ינאי מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ואלירן דוד, נציג קבלני ההריסה מחברת דמו גרין בע"מ. חברי הפאנל דנו בשאלות כיצד המדינה נערכת לשימוש בחומרי הגלם המצויים במבנים ובתשתיות? האם ניתן להעריך את כמויות החומרים שמצויים? ועוד ועוד.

 

תודות

תודה רבה למר צביקה דוד - יו"ר אגף תשתיות בהתאחדות בוני הארץ שעלה במפתיע לברך אותנו,

לצחי פלאטו -שמוביל את קהילת CONTECH וללירז בללי שושן מנהלת קהילת דור העתיד בהתאחדות בוני הארץ על כל העזרה, לאירוח הנפלא של סטארט-אפ ניישן ואחרונה חביבה להנחיה הגרפית של ניצן ורבר המוכשרת.

 

גישה למצגות וגישה לתמונות - בבקשה לא לשכוח לתת קרדיט בהתאם

  • מצגת פעילות IRMI - יו"ר הפורום - עדי מגר, מתכננת לעירוניות מקיימת ויזמות ירוקה.
  • מצגת כרייה עירונית - ד"ר תומר פישמן, מרצה בבית הספר לקיימות במרכז הבינתחומי הרצליה. 
  • קרדיט לתמונות: הצלם: חורחה נובומינסקי.
  • קרדיט להנחייה הגרפית: ניצן ורבר.
 
 
 
 
 
 

לאחרונה יצאנו לסייר במפעל טיירק - תעשיות גומי ממוחזר בצפון הארץ. 

מדובר בחברה המובילה בישראל בענף איסוף ומחזור הצמיגים המשומשים. החברה מייצרת מגוון רחב של מוצרי קצה איכותיים מגומי ממוחזר: אריחי בטיחות, פתיתי גומי, מוצרי תעבורה ועוד.

הידעת? מידי שנה נפלטים לשוק כ- 60,000 טון צמיגים משומשים. חלקם מגיעים למפעלי המיחזור הייעודיים ואחרים מושלכים בשטחים הפתוחים, דמיינו איזה נזק אדיר לסביבה, לחברה והפסד כספי עצום.

אז מה גיבשה המדינה לעניין שימוש חוזר בצמיגים? עברו כ- 10 חודשים מאז שפורסם קול קורא מס' 9381 של המשרד להגנת הסביבה, לתמיכה בשימוש חוזר בצמיגים. מטרת הקול הקורא: לתמרץ גופים לרכוש גומי צמיגים ממוחזר שהופק מצמיגים משומשים שמקורם בישראל, ומוחזרו במפעלי מיחזור בישראל, כדי שישלבו את הצמיגים במסגרת פתרונות לתעשיית הבנייה והסלילה, או לשימושים איכותיים נוספים. וזוכים? טרם פורסמו שמות הזוכים...

ומה חושבים בעולם על תעשיית הצמיגים בישראל? טיירק הנה חברה בארגון ETRA. מדי שנה נערך כנס אשר מאגד נושאים רבים הקשורים בתעשיית מחזור הצמיגים. עידוד השימוש בתוצרים, רגולציה ויישומים חדשים. למעשה מדובר בארגון שמעיד על עצמו כ:"ארגון האירופאי היחידי שעוסק באופן בלעדי בצמיגים ובמיחזור גומי". מידי שנה מגיעים חברות וגופים שונים לשמוע ולהציג בתחום אך לצערנו בישראל אין דוגמאות לפרויקטי תשתית ומיחזור צמיגים שניתן להציג למעט שיתופי פעולה עם חומרים גרוסים המשמשים כחומרי בידוד בתעשיות הבנייה השונות ויצירת משטחים לשימושים שונים. אומנם חברת טיירק הישראלית פועלת רבות על מנת לקדם כבישים המיוצרים מגומי אספלט אך עד כה ללא הצלחה.

 

ועכשיו לעדכוני הפורום הישראלי לחדשנות בחומרי גלם כהרגלנו

 
 
 
 

רוצה לפגוש את חברת התשתיות מהגדולות בעולם שמגיעה לישראל? 

חברת Bouygues-Colas מגיעה לישראל במסגרת כנס Ecomotion 2019 והם יציגו חדשנות בנושא תשתיות חכמות לכבישים ודרכים. אנשי החברה מחפשים סטארט-אפים  הקשורים בניידות, אנרגיה מתחדשת, ערים חכמות וחדשנות בבנייה ובתשתיות. 

ההרשמה עד יום שישי ה- 31.5.19. המפגש יתקיים בתל-אביב-יפו בין 11-14.6.19. 

מלאו את הפרטים בלינק המצורף. נשמע שיהיה מרתק, בהצלחה!

התמונה מאתר האירוע.

 
 
 
 

מי אתם איגוד יצרני חומרי המחצבות?בקרוב נקיים ראיון עם נציגי איגוד יצרני חומרי המחצבות שיושבים בהתאחדות התעשיינים הישראלי. מה יעניין אתכם לדעת? הנה כמה שאלות שהכנו:

כמה מחצבות פעילות ישנם כיום בישראל?

כמה מחצבות עברו שיקום וכמה עתידות לעבור שיקום?

מה האתגרים וההזדמנויות שעומדות בפני הענף?

עד כמה בעלי המחצבות בישראל מחפשים חדשנות טכנולוגית ובמה? למשל ברכבים אוטונומיים / שירותי מיפוי אויר ועוד. 

כיצד הפורום שלנו יכול לתרום לקידום חדשנות בחומרי הגלם המצויים באתרי הכרייה והחציבה?

 

שלחו שאלות נוספות ל: adi.mager@irmi.org.il

 

 
 
 
 

חברים העבירו לך את המייל הזה? כיף שיש לך חברים מעולים

 

הירשמו כאן כדי לקבל ישירות ממני את הניוזלטר הבא